Keajaiban Shea Butter menghilangkan regangan kulit



Ibu mengandung dan regangan kulit


Regangan Kul



Apa itu Mentega Shea?


Mentega Shea berasal dari biji pokok shea yang mengambil masa kira-kira 20 hingga 30 tahun sebelum ia mula menghasilkan buah, dan ia hanya tumbuh di padang gurun Afrika. Mentega Shea dapat membantu dalam meremajakan kulit anda, tetapi hanya mentega shea yang disimpan di dalam keadaan semula jadi, mentah yang layak sebagai krim ajaib.

Jadi, betapa mahalnya mentega shea anda, jika ia telah mengalami pemprosesan yang berlebihan, terutama sekali untuk memasukkan bahan-bahan lain seperti warna, aroma, dan bahan kimia untuk menjadikannya lebih konsisten, ia bukanlah jaminan mutu mentega shea yang sempurna. Mentega shea mentah yang berkualiti tinggi, sering dijual di blok atau bar, dan hanya boleh dijadikan buatan tangan untuk kesempurnaan.


Mentega Shea mendapat banyak pujian kerana ciri-ciri anti-penuaan, peremajaan kulit, dan ultra-penuaan. Ia telah menjadi salah satu ubat semulajadi yang paling disyorkan untuk membantu melenyapkan dan menghalang regangan dari muncul dengan penggunaan biasa. Mentega Shea mungkin kedengaran seperti krim ajaib - sebenarnya, ia adalah betul!! Walau bagaimanapun, ia hanya menjadi krim ajaib yang dijanjikan jika mentega shea tersebut  diperoleh, diproses, dan dibungkus dengan betul mengikut tradisi pemprosesannya.


Nutrisi dalam Mentega Shea 


Shea mengandungi banyak asid lemak yang membantu menjaga kulit anda dengan sihat dan murni. Ia mengandungi tahap Vitamin A dan E yang tinggi untuk kulit yang sihat dan berseri. Vitamin A dan E berfungsi bersama menggantikan serat kolagen dan elastin yang rosak punca tanda regangan muncul. Kedua-dua vitamin telah terbukti mempunyai ciri anti-penuaan juga.




Retinoid yang sering diserapkan untuk perbaiki keadaan kulit adalah  Vitamin A. Kulit memerlukan Vitamin A untuk pertumbuhan dan pembaikan sel. Ia juga membantu mencegah kulit kering dan bersisik, dengan berkesan melindungi kulit daripada mata  air  dan kerosakan yang boleh menyebabkan tanda regangan muncul.


Kulit juga memerlukan banyak Vitamin E untuk membantu menghilangkan radikal bebas dari badan yang menyebabkan kulit lebih sihat. Vitamin E juga menggalakkan peredaran darah yang sihat memastikan kulit anda menerima dan menyerap semua nutrien penting yang diperlukan untuk sembuh.

Keajaiban Shea Butter 100% Pure Unrefined

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Khasiat dan kebaikan penggunaan Shea Butter?

Pengenalan - Shea Butter

Pengenalan : Apa itu Mentega Shea?