Testimoni Ekzema

Posted 01/03/2010


Saya menghantar ini kepada alahan dan lembaga intoleransi juga.
Beberapa minggu yang lalu, saya telah menyiarkan tentang masalah yang dihadapinya dengan ekzema anak perempuan saya, yang benar-benar buruk seluruh tubuhnya dan terutama mukanya. kulitnya seperti kertas pasir :( Tiada apa-apa yang saya lakukan bekerja, dan kita akan menjadi doktor banyak kali yang perlu saya telah membeli saham di dalam NHS.
A jawapan Beberapa saya dapat dari orang mencadangkan bahawa anak perempuan saya mungkin sensitif kepada dua daripada bahan-bahan yang dalam kebanyakan rawatan eczmea standard (parrafin dan lanolin). Saya mengambil keputusan untuk berhenti krim tradisional dan bahan tambahan mandian untuk tempoh percubaan dan hanya menggunakan minyak zaitun. Perbezaan dalam dua hari adalah luar biasa. Walau bagaimanapun, minyak zaitun, walaupun ia tidak merengsakan lagi kulitnya, tidak pelembab cukup. Jadi saya mula bereksperimen dengan krim Allergenics dari Belanda dan Barrett, yang memberikan hasil yang hebat, kecuali di wajahnya. Masalah adalah, ia adalah mega mahal untuk tiub kecil. Jadi saya melakukan sedikit penyelidikan dan mendengar tentang 100% mentega Shea bertapis. Saya mengarahkan satu mangkuk ia di luar Amazon selama kira-kira £ 8.
Tuan-tuan, ia seperti satu keajaiban. Saya tidak boleh percaya. ekzema anak perempuan saya adalah hampir tidak wujud - dia masih mempunyai patch merah yang ganjil di sana sini, tetapi patch tidak kasar dan dia tidak menggaru. Perubahan yang paling menakjubkan ialah di mukanya. Dia kelihatan, dan berasa, seperti bayi normal.
Saya ragu-ragu, anda boleh mendapatkan mentega Shea di NHS, walaupun saya akan cuba. Tetapi £ 8 sebulan, atau £ 16 untuk dua tab jika perlu, adalah harga kecil untuk membayar, pada pendapat saya, untuk mempunyai anak perempuan saya yang paling selesa dia berada dalam bulan. Hanya mahu berkongsi dalam kes maklumat ini amat berguna kepada mana-mana ibu-ibu lain bertarung ekzema di luar sana.


[gambar adalah contoh sahaja]


sumber dipetik dari:

http://community.babycentre.co.uk/post/a6645015/100_unrefined_shea_butter_-_miracle_treatment_for_eczema

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Khasiat dan kebaikan penggunaan Shea Butter?

Pengenalan - Shea Butter

Pengenalan : Apa itu Mentega Shea?